Vaikai/šeima

ANTIKORUPCINIO VERTINIMO IŠVADA DĖL VAIKŲ PRIĖMIMO Į VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS IKIMOKYKLINIO UGDYMO ĮSTAIGAS ORGANIZAVIMO TVARKOS IR MOKESČIO UŽ VAIKO IŠLAIKYMĄ VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS IKIMOKYKLINIO UGDYMO ĮSTAIGOSE NUSTATYMO TVARKOS APRAŠŲ

2015 m. sausio 23 d. Nr. 4-01-4-01-562

Vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio nuostatomis, savo iniciatyva atlikome šių teisės aktų antikorupcinį vertinimą:

1. Vaikų priėmimo į Vilniaus miesto švietimo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes (toliau Vilniaus miesto savivaldybės ikimokyklinio ugdymo įstaigos) organizavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Vilniaus miesto savivaldybės tarybos 2014-12-10 sprendimu Nr. 1-2185 (toliau Vaikų priėmimo į Vilniaus miesto savivaldybės ikimokyklinio ugdymo įstaigas organizavimo tvarka).

2. Mokesčio už vaiko išlaikymą Vilniaus miesto savivaldybės mokyklose, įgyvendinančiose ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas (toliau Vilniaus miesto savivaldybės ikimokyklinio ugdymo įstaigos), nustatymo tvarkos aprašo, patvirtinto Vilniaus miesto savivaldybės tarybos 2014-10-22 sprendimu Nr. 1-2070 (toliau Mokesčio už vaiko išlaikymą Vilniaus miesto savivaldybės ikimokyklinio ugdymo įstaigose nustatymo tvarka).

I. Atliekant antikorupcinį vertinimą nustatyta, kad Vilniaus miesto savivaldybė, siekdama viešai ir skaidriai tenkinti tėvų (globėjų) poreikius, teikti patikimą ir tikslią informaciją Vilniaus gyventojams, įsteigė informacinę sistemą vaikų priėmimui į ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes organizuoti. Šiai funkcijai atlikti informacinių technologijų priemonėmis informacija apdorojama per abipusį valstybės informacinių sistemų ar registrų duomenų perdavimą ir jų naudojimą, todėl Vilniaus miesto savivaldybėje veikianti informacinė sistema turėtų būti kuriama ir steigiama vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo Nr. XI-1807 (toliau – Įstatymas) ir Valstybės informacinių sistemų steigimo, kūrimo, modernizavimo ir likvidavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. vasario 27 d. nutarimu Nr. 180, (toliau – Valstybės informacinių sistemų steigimo, kūrimo, modernizavimo ir likvidavimo tvarkos aprašas) nustatyta tvarka1.

Pažymėtina, kad Vilniaus miesto savivaldybė, steigdama informacinę sistemą, patvirtino informacinės sistemos nuostatas nesuderinusi jų projekto Valstybės informacinių sistemų steigimo, kūrimo, modernizavimo ir likvidavimo tvarkos aprašo nustatyta tvarka ir nepateikė Registrų ir valstybės informacinių sistemų registro tvarkytojui duomenų apie informacinės sistemos įsteigimą, todėl manome, kad informacinė sistema neatitinka Įstatyme ir Valstybės informacinių sistemų steigimo, kūrimo, modernizavimo ir likvidavimo tvarkos apraše nustatytų reikalavimų, ir negalime teigti, kad informacinė sistema veikia skaidriai ir patikimai.

Atkreipiame dėmesį į tai, kad atliekant šių teisės aktų antikorupcinį vertinimą Vilniaus miesto savivaldybės administracijos E. miesto departamentas nepateikė informacinės sistemos vartotojų vadovo ar aprašo, teigdamas, kad jis yra nepatvirtintas ir tobulintinas. Pagal informacinės sistemos vartotojų vadovą ar aprašą galima būtų nustatyti, kokios teisės suteiktos informacinės sistemos administratoriui, siekiant patikrinti, ar įmanoma informacinėje sistemoje panaikinti įrašą, kuris įrodo esamų ar būsimų duomenų keitimą informacinėje sistemoje, kadangi tai gali sudaryti sąlygas korupcijai pasireikšti.

II. Susipažinę su Vilniaus miesto savivaldybės mero 2014 m. spalio 6 d. išvadoje Nr. A121-21988/14(2.1.19-PD3) dėl korupcijos pasireiškimo tikimybės, gautoje 2014 m. spalio 29 d. Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimo tarnyboje (toliau STT), pateiktomis rekomendacijomis ir atlikę minėtų teisės aktų antikorupcinį vertinimą, teikiame pastabas ir pasiūlymus, kaip pašalinti ir (ar) sumažinti galimybes korupcijos rizikos veiksniams pasireikšti.

1. Vaikų priėmimo į Vilniaus miesto savivaldybės ikimokyklinio ugdymo įstaigas organizavimo tvarka nustato informacinės sistemos sąvoką ir paskirtį, kurios neatitinka šios tvarkos teisinio reguliavimo turinio. Iš šios tvarkos nuostatų turinio aišku tik tiek, kad informacinė sistema patikrina prašyme pateiktų duomenų teisingumą, užregistruoja ir panaikina prašymus, praneša apie atsiradusias laisvas vietas laukiantiems eilės tvarka, tačiau nenustatyta pagrindinė informacinės sistemos funkcija – automatiškai sudaryti eilę ir paskirti vietą ugdymo įstaigoje laukiančių eilėje vaikų atsižvelgiant ar neatsižvelgiant į teritorinį principą, išskyrus vaikų priėmimą į ugdymo įstaigas be eilės. Pagal teisinį reguliavimą nustatyta, kad informacinė sistema sudaro grupes, nors jas iš tikrųjų sudaro, koreguoja, perkelia toje pačioje ugdymo įstaigoje iš vienos grupės į kitą pagal ugdymo įstaigos vadovo rašytinį nurodymą per informacinę sistemą patys informacinės sistemos tvarkytojai. Apibendrindami tai, kas išdėstyta, galime teigti, kad iš nustatyto teisinio reguliavimo nėra aišku, ką daro automatiškai pati informacinė sistema, o ką daro informacinės sistemos tvarkytojas priimdamas vaikus į ugdymo įstaigas. Siekdami teisinio reguliavimo aiškumo, informacinės sistemos tvarkytojų veiklos skaidrumo, siūlome tikslinti šios tvarkos nuostatas ir detaliai nustatyti aiškią informacinės sistemos ir informacinės sistemos tvarkytojų darbo tvarką.

2. Pagal Vaikų priėmimo į Vilniaus miesto savivaldybės ikimokyklinio ugdymo įstaigas organizavimo tvarkos 44 punktą vaikai, nelankantys ikimokyklinio ugdymo įstaigos (toliau – įstaigos) daugiau nei mėnesį be pateisinamos priežasties, pašalinami iš lankančiųjų ugdymo įstaigą vaikų sąrašo įstaigos vadovo įsakymu. Pagal Mokesčio už vaiko išlaikymą Vilniaus miesto savivaldybės ikimokyklinio ugdymo įstaigose nustatymo tvarkos 22 punktą įstaigos vadovui suteikta teisė priimti sprendimą pašalinti be pateisinamos priežasties daugiau nei vieną mėnesį nelankantį vaiką iš ugdymo įstaigą lankančiųjų sąrašo ar vaiką, kurio tėvai laiku nesumokėjo Vilniaus miesto savivaldybės tarybos nustatyto dydžio mokesčio už vaiko išlaikymą įstaigoje (toliau – mokestis už vaiko išlaikymą) prieš tai raštu įspėjęs tėvus (globėjus).

Iš minėtų galiojančių teisės aktų teisinio reguliavimo neaišku, ar visais atvejais be pateisinamos priežasties daugiau nei vieną mėnesį nelankantys vaikai įstaigos vadovo įsakymu pašalinami iš lankančiųjų ugdymo įstaigą vaikų sąrašo ar yra priežasčių, dėl kurių minėti vaikai nepašalinami iš ugdymo įstaigos. Jeigu įstaigos vadovas nepašalina vaiko iš lankančiųjų ugdymo įstaigą vaikų sąrašo šiuose teisės aktuose nustatytu vienu ar kitu atveju, tai kokiais kriterijais vadovaujasi priimdamas sprendimą pašalinti ar nepašalinti vaiką, kurio tėvai laiku nesumokėjo mokesčio už vaiko išlaikymą ar kuris be pateisinamos priežasties nelankė įstaigos ilgiau nei nustatyta. Taip pat iš teisinio reguliavimo neaišku, kada įstaigos vadovas priima sprendimą pašalinti vaiką iš lankančiųjų ugdymo įstaigą vaikų sąrašo (toliau – sprendimas) po tėvų įspėjimo priimti šį sprendimą, ar yra galimybė tėvams pateikti paaiškinimus apie aplinkybes, dėl kurių pagrįstai negalėjo laiku sumokėti mokesčio, ar suteikiama galimybė sumokėti mokestį už vaiko išlaikymą per nustatytą terminą, kaip ir kokia tvarka skundžiami ugdymo įstaigos vadovo sprendimai.

Siekdami teisinio reguliavimo aiškumo, priimamų sprendimų skaidrumo ir siekdami panaikinti nevienodų sąlygų taikymą ugdymo įstaigą lankantiems vaikams, kurių tėvai nesilaikė teisės aktuose nustatytų reikalavimų, galimybes piktnaudžiauti ir nepagrįstus įstaigos vadovo ir tėvų susitarimus, siūlome suderinti tarpusavyje šių galiojančių teisės aktų nuostatas dėl vaiko pašalinimo iš lankančiųjų ugdymo įstaigą vaikų sąrašo atvejų ir nustatyti detalesnę sprendimo priėmimo procedūrą, o būtent: nustatyti atvejus, kada vaikas nepašalinamas iš lankančiųjų ugdymo įstaigą vaikų sąrašo, kai jis be pateisinamos priežasties daugiau nei vieną mėnesį nelanko įstaigos ar jo tėvai laiku nesumoka mokesčių. Taip pat siūlome nustatyti, kada priimamas sprendimas po tėvų įspėjimo apie ketinimą jį priimti, ar įspėjant tėvus apie ketinimą priimti šį sprendimą suteikiama galimybė sumokėti mokestį už vaiko išlaikymą arba pateikti paaiškinimus ar dokumentus, įrodančius pateisinamas priežastis dėl laiku nemokėto mokesčio už vaiko išlaikymą ar dėl vaiko nelankymo įstaigos daugiau kaip vieną mėnesį, šių dokumentų pateikimo įstaigos vadovui ar mokesčio už vaiko išlaikymą sumokėjimo terminus ir priimto sprendimo apskundimo terminus ir tvarką.

3. Vaikų priėmimo į Vilniaus miesto savivaldybės ikimokyklinio ugdymo įstaigas organizavimo tvarkos nuostatų įgyvendinimą kontroliuoja Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto departamento direktorius, o Mokesčio už vaiko išlaikymą Vilniaus miesto savivaldybės ikimokyklinio ugdymo įstaigose nustatymo tvarkos nuostatų įgyvendinimą kontroliuoja Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto departamento Švietimo skyrius, tačiau galiojančiuose teisės aktuose nėra nustatyto kontrolės mechanizmo. Neatmetama galimybė, kad nesant aiškaus teisinio reguliavimo kontrolė gali būti vykdoma formaliai ar visai nevykdoma ir atsiranda galimybė piktnaudžiauti, pavyzdžiui, Vilniaus miesto savivaldybės darbuotoja galbūt gali už atlygį suteikti vietas ugdymo įstaigoje tiems vaikams, kuriems šios vietos nepriklausytų. Manome, kad siekiant išvengti šių teisės aktų pažeidimų,2 susijusių su vaiko priėmimu į ugdymo įstaigą, ir patikrinti, ar teisėtai naudojamasi Vilniaus miesto savivaldybės tarybos suteikta lengvata ir pateikti duomenys atitinka nustatytas sąlygas, kurioms esant mokestis už vaiko išlaikymą mažinamas 50 procentų ar mokestis už vaiko maitinimą visai nemokamas, siūlome nustatyti aiškų kontrolės mechanizmą.

4. Vaikų priėmimo į Vilniaus miesto savivaldybės ikimokyklinio ugdymo įstaigas organizavimo tvarkos 28 punktas nustato išimtis, kada vaikai priimami į ugdymo įstaigą be eilės. Pažymėtina, kad išimčių sąrašas nėra baigtinis, kadangi teisinis reguliavimas, be trijų aiškiai reglamentuotų atvejų, nustato kitus Lietuvos Respublikos įstatymų numatytus atvejus. Pagal nustatytą teisinį reguliavimą vaikų, kurie turi būti priimami be eilės, tėvai (globėjai) gali pateikti prašymus per informacinę sistemą ar tiesiogiai Vilniaus miesto savivaldybei. Tačiau nustatyta, kad informacine sistema automatiškai nesugeneruoja vietos ugdymo įstaigoje be eilės, o vaikui skiriama vieta ugdymo įstaigoje tik tada, kai apie šią vaiko privilegiją bus pranešta tiesiogiai Vilniaus miesto savivaldybės darbuotojui, kuriam suteikta teisė pažymėti informacinėje sistemoje, kad vaikui galima taikyti išimtį3. Taip pat pažymėtina, kad šios tvarkos 7 punkte nėra nustatyta, kad 28 punkte nurodytos išimtys gali būti nurodomos prašyme. Nustatytas teisinis reguliavimas nedetalizuoja vaikų priėmimo į ugdymo įstaigą be eilės tvarkos: neaišku, kokia tvarka priimamas vaikas be eilės, ar jis dalyvauja sudarant eiles bendra tvarka, kaip suteikiama ugdymo įstaigoje vieta vaikui, dėl kurio prašymas buvo pateiktas po šiame teisės akte nustatyto termino, kai jau suformuotos grupės, ar galbūt rezervuojamos tokiems vaikams vietos ugdymo įstaigoje.

Siekdami teisinio reguliavimo aiškumo ir skaidrumo, siūlome detaliau reglamentuoti vaikų priėmimą į ugdymo įstaigas be eilės, nustatyti baigtinį išimčių priimant į ugdymo įstaigą sąrašą, taip pat apsvarstyti galimybę, kad prašymų pateikimo laikotarpiu skirstant vietas eilėje informacinė sistema pati atpažintų ir sugeneruotų pateiktus vaikų be eilės prašymus ir automatiškai, be Vilniaus miesto savivaldybės darbuotojo pagalbos, įtrauktų į eilės pradžią.

5. Pagal Vaikų priėmimo į Vilniaus miesto savivaldybės ikimokyklinio ugdymo įstaigas organizavimo tvarkos 28 punktą vaikai tos pačios įstaigos darbuotojų, dirbančių pagal pagrindinio darbo sutartį, į ugdymo įstaigą priimami be eilės, neatsižvelgiant į teritorinį principą. Atkreipiame dėmesį į tai, kad nėra nustatyta, kokiu laikotarpiu (ar tik prašymo priėmimo metu, ar prašymo priėmimo metu ir priimant vaiką į ugdymo įstaigą) turi dirbti vaiko tėvai toje ugdymo įstaigoje, į kurią pateiktas prašymas, taip pat nėra nustatyta, kada tikrinami dirbančių toje ugdymo įstaigoje tėvų duomenys be eilės priimant jų vaikus. Kad būtų išvengta galimų nepagrįstų susitarimų ir galimai fiktyvių įdarbinimų į ugdymo įstaigą, norint joje be eilės gauti vietą vaikui, siūlome nustatyti terminą, kuriam praėjus nuo darbo sutarties sudarymo ugdymo įstaigose dirbantys tėvai įgyja teisę gauti vietas vaikams tose pačiose ugdymo įstaigose be eilės. Taip pat siūlome nustatyti, kad tėvai turi turėti galiojančią darbo sutartį su ugdymo įstaiga, kai jie teikia prašymus ir kai vaikai be eilės priimami į šią ugdymo įstaigą, taip pat nustatyti duomenų be eilės priimamų vaikų tikrinimo tvarką.

6. Vaikų priėmimo į Vilniaus miesto savivaldybės ikimokyklinio ugdymo įstaigas organizavimo tvarkos VI skyriuje reglamentuotos informacinės sistemos subjektų teisės, pareigos ir atsakomybė. Atkreipiame dėmesį į tai, kad įtvirtintos nuostatos sudaro galimybę informacinės sistemos subjekto kompetenciją interpretuoti savo nuožiūra ir tai yra ydinga antikorupciniu požiūriu, kadangi iš nustatyto teisinio reguliavimo neaišku, ką informacinės sistemos subjektas gali pats nuspręsti atlikti ir ką jis privalo atlikti. Taip pat pažymime, kad teisės akte nustatyta informacinės sistemos subjektų atsakomybė už asmens duomenų slaptumą, tačiau nenustatyta atsakomybė už šio teisės akto nuostatų įgyvendinimą. Siekdami teisinio reguliavimo aiškumo ir dviprasmiškumo panaikinimo, siūlome nustatyti informacinės sistemos subjektų teises ir pareigas atskirai bei atsakomybę už šio teisės akto nuostatų pažeidimus.

III. Teikiame ir kitas pastabas, kurios, mūsų nuomone, padarytų teisinį reguliavimą aiškesnį.

1. Vaikų priėmimo į Vilniaus miesto savivaldybės ikimokyklinio ugdymo įstaigas organizavimo tvarkos 28 punkte nustatyta, kad vaikai <…> kitais Lietuvos Respublikos įstatymų numatytais atvejais į įstaigą priimami be eilės <…>. Tos pačios tvarkos 49 punkte nustatyta, kad asmenys <…> atsako Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Mokesčio už vaiko išlaikymą Vilniaus miesto savivaldybės ikimokyklinio ugdymo įstaigose nustatymo tvarkos 23 punkte nustatyta, kad įmokos ir skolos už vaiko maitinimą ir ugdymo reikmių tenkinimą apskaitomos ir išieškomos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka. Šiuo metu galiojantis teisinis reguliavimas nustato reikalavimus rengiant teisės akto projektą4, tarp kurių ir nuorodų į teisės aktus pateikimas teisės akto tekste. Manome, kad teisės akto nuostatos turi būti aiškios ir visiems suprantamos, nuorodos į kitus teisės aktus turi būti tikslios, todėl siūlome tikslinti šių teisės aktų nuostatas ir nuorodose įvardinti konkrečius teisės aktus, į kuriuos jos nukreipia.

2. Vaikų priėmimo į Vilniaus miesto savivaldybės ikimokyklinio ugdymo įstaigas organizavimo tvarkos 11 punkte nustatyta, kad prašymai priimami į laisvas vietas nuolat. Iš teisinio reguliavimo nėra aiški ,,laisvos vietos“ formuluotė. Galima manyti, kad laisva vieta ugdymo įstaigoje yra tada, kai ugdymo įstaiga gali priimti vaiką, kuris yra pirmas laukiančiųjų sąraše, arba laisva vieta ugdymo įstaigoje yra tada, kai nėra nei vieno vaiko iš laukiančiųjų sąrašo į šią įstaigą ir tik tada ugdymo įstaiga gali priimti vaiką, kuris pateiks prašymą. Siekdami teisinio reguliavimo aiškumo, siūlome nustatyti ,,laisvos vietos“ ugdymo įstaigoje sąvoką.

3. Mokesčio už vaiko išlaikymą Vilniaus miesto savivaldybės ikimokyklinio ugdymo įstaigose nustatymo tvarkos 17 punkte nustatyta, kad paaiškėjus apie neteisėtą naudojimąsi lengvata, mokesčiai yra perskaičiuojami ir sumokami per vieną mėnesį. Teisinis reguliavimas nenustato momento (ar nuo neteisėto naudojimosi lengvata paaiškėjimo fakto, ar nuo sprendimo apie neteisėtą naudojimąsi lengvata priėmimo, ar nuo mokesčio perskaičiavimo, ar nuo sąskaitos ar pranešimo apie mokesčio perskaičiavimą paaiškėjus neteisėtam naudojimuisi lengvata pateikimo tėveliams), nuo kurio skaičiuojamas vieno mėnesio mokesčio sumokėjimo terminas. Taip pat neaiški sprendimo dėl neteisėto naudojimosi lengvata priėmimo procedūra, jo apskundimo tvarka ir terminai, nenustatyta, per kiek laiko privalomai perskaičiuojami mokesčiai nuo neteisėto naudojimosi lengvata nustatymo, kokia tvarka informuojami tėvai. Siekdami teisinio reguliavimo aiškumo, siūlome tikslinti šią nuostatą.

4. Mokesčio už vaiko išlaikymą Vilniaus miesto savivaldybės ikimokyklinio ugdymo įstaigose nustatymo tvarkos 18 punkte nustatyta, kad netekę teisės į lengvatą tėvai (globėjai) apie tai raštu praneša įstaigos direktoriui. Teisinis reguliavimas nenustato, per kokį terminą nuo teisės į lengvatą praradimo tėvai privalo pranešti apie lengvatos netekimą. Siekdami teisinio reguliavimo aiškumo, siūlome tikslinti šią nuostatą.

5. Galiojantis teisinis reguliavimas nustato dokumentus, kuriuos būtina pateikti ugdymo įstaigai priimant vaiką bei siekiant gauti mokesčio už vaiko išlaikymą lengvatą. Vilniaus miesto savivaldybė tėvų informacinėje sistemoje pateiktus duomenis ir dokumentus apie vaiką ir apie pirmenybę skirti vaikui vietą ugdymo įstaigoje sutikrina su valstybės registruose esamais duomenimis prašymų priėmimo metu, prieš grupių formavimą ir po jo, todėl manome, kad šiuose teisės aktuose nustatytas reikalavimas tėvams pateikti dokumentus (pvz., vaiko gimimo liudijimas, šeimos sudėtį patvirtinantis dokumentas, dokumentai, įrodantys vaiko abiejų tėvų nustatytą nedarbingumo lygį, pažyma apie socialinės pašalpos gavimą ir t. t.), kuriuos ugdymo įstaiga gali gauti pati ar iš Vilniaus miesto savivaldybės, neatitinka Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme Nr. VIII-1234 įtvirtinto vieno langelio principo. Siekdami mažinti administracinę naštą tėvams, siūlome nebereikalauti, kad tėvai, patvirtindami vaiko atvykimą į ugdymo įstaigą ar pateikdami prašymus dėl lengvatos taikymo, pateiktų dokumentus, kurių išrašus ugdymo įstaiga gali gauti pati ar iš Vilniaus miesto savivaldybės (pvz., reikalauti pateikti pažymas dėl ligos iš sveikatos įstaigos, iš tėvų darbovietės apie suteiktas atostogas, kintančius darbo grafikus ir pan., kurių duomenų nėra valstybės registruose), taip pat nustatyti galimybę tėvams pateikti prašymus ir reikiamus dokumentus naudojantis elektroninėmis priemonėmis.

Atsižvelgdami į tai, kad vaikų priėmimas į ugdymo įstaigas ir jų pašalinimas iš vaikų, lankančiųjų ugdymo įstaigą, sąrašų yra opi problema Vilniaus miesto savivaldybėje dėl didelio nepatekusių į ugdymo įstaigas vaikų skaičiaus, manome, jog dar aiškesnis ir skaidresnis šių teisės aktų teisinis reguliavimas, savivaldybės darbuotojų sprendimų visiškas eliminavimas, perkėlus juos į informacinę sistemą, informacinės sistemos nuostatų ir duomenų saugos nuostatų suderinimas ir duomenų apie informacinės sistemos įsteigimą pateikimas Registrų ir valstybės informacinių sistemų registrui, didesnė kontrolė padidintų visuomenės pasitikėjimą informacine sistema priimant ir pašalinant vaikus iš lankančiųjų ugdymo įstaigą sąrašų, sumažintų galimybes piktnaudžiauti ir neigiamai pasireikšti žmogiškajam veiksniui.

Prašome per tris mėnesius nuo antikorupcinio vertinimo išvados gavimo dienos informuoti STT, kaip buvo atsižvelgta ar neatsižvelgta į antikorupcinio vertinimo išvadoje pateiktus pasiūlymus.

Primename, kad Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje nustatytais atvejais teisės aktų projektų rengėjai privalo įvertinti norminių teisės aktų projektus antikorupciniu požiūriu ir paskelbti kartu su antikorupcinio vertinimo pažyma per teisės aktų informacinę sistemą (toliau – TAIS). Atkreipiame dėmesį, kad minėtų teisės aktų projektų nuostatos nebuvo įvertintos antikorupciniu požiūriu. Ateityje prašome vertinti Savivaldybės tarybos priimamų teisės aktų projektus, kurių nuostatos reguliuoja Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje nustatytus visuomeninius santykius, antikorupciniu požiūriu ir antikorupcinio vertinimo pažymas skelbti TAIS.

Direktoriaus pavaduotojas Romas Zienka

Susijusios naujienos

Palikti komentarą

Palikti komentarą

Jūsų el. pašto adresas nebus skelbiamas.