Patarimai/rekomendacijos, Psichologija

5 būdai stiprinti vaiko imunitetą emociškai arba kodėl vaikai serga lankydami ugdymo įstaigas.

Mokykla ar darželis yra vaikų kasdienybė, kuri daugiau ar mažiau įtraukia į neišvengiamą rutiną. Jūsų vaikas jaučiasi laimingas šiose ugdymo įstaigose ir eina su džiaugsmu, o gal kiekvieną rytą reiškia nenorą ir nepasitenkinimą? Ir vienu, ir kitu atveju, jam tai yra sunkus „darbas“.

Kai darželiuose vaikai dar mokosi žaidimo forma, mokykloje situacija pasikeičia. Čia jau reikia laikytis konkrečių taisyklių. Pamokų metu sėdėti suoluose, koncentruoti dėmesį, įdėmiai klausyti ir analizuoti pateikiamą informaciją, tik nurodytu laiku sportuoti ir pan. Gausioje nurodymų ir paliepimų apsuptyje, vaikas sukasi visą dieną, kartais net gerai nesuprasdamas, kodėl jam reikia daryti vieną ar kitą veiksmą, paliepimą.

Negana to, vaikas yra visą dieną atskirtas nuo jam svarbiausių žmonių – tėvų, senelių. Taip jau yra, kad mūsų visuomenėje, kai vaikui sukanka dveji metukai, jis yra priverstas tapti savarankiška asmenybe ir jau be tėvų pagalbos gyventi socialinį gyvenimą. Tačiau, esant net ir paprasčiausioms situacijoms, jam reikia ne svetimo žmogaus – auklėtojos ar mokytojos, apkabinimo, o tėvų. Tik savo gimdytojų glėbyje jis gali nusiraminti, jaustis saugus ir emociškai sutvirtėti.

Įsivaizduokite savo dieną: nuolatinis informacijos ir žinių srautas, stresas neįsiminti ir būti nepripažintam, mažas fizinis aktyvumas, artimųjų ilgesys, griežta dienotvarkė ir kasdienė rutina. Suaugusiam tai nėra neįveikiama, bet vaikui – tai didžiulis iššūkis, kurio metu labiausiai nukenčia emociškai, o to pasekoje – prasideda ligos. Emocionaliai nusilpęs jaunas organizmas nesugeba atsilaikyti prieš mūsų aplinkoje esančius virusus ir bakterijas, todėl prasideda slogos, virusiniai susirgimai, pakyla temperatūra, o kartais visa tai baigiasi ir rimtesniais susirgimais.

Nusistovėjusių visuomenės normų nepakeisime, tačiau būdami tėvais, tikrai daug ką galime padaryti dėl savo vaikų, kad jie kiekvieną rytą būtų pasiruošę dienos iššūkiams, jaustųsi laimingi ir mylimi, net ir nesant Jums šalia.

Pateikiame 5 pačius paprasčiausius būdus, kaip emociškai padėti sustiprinti savo vaiką.

1) Rytais daugiau laiko praleiskite kartu su savo vaiku. Nustatykite savo žadintuvą ryte 15 minučių anksčiau ir susikurkite malonų ryto ritualą kartu su savo mažuojų. Tai gali būti malonus arbatos gėrimas kartu ar tiesiog rytinis pasiglaustymas, trumpos pasakos perskaitymas, rytinės dainelės klausymasis kartu ar kita maloni Jums abiems rytinė veikla.

2) Priminkite vaikui apie save ir kad jį labai mylite. Nebūtina su savo vaiku būti kartu 24 valandas per parą. Taip jau yra, kad kuo didesnis vaikas, tuo mažiau jam reikia mamos ir tėčio. Tačiau, kad jis jaustųsi emociškai saugus – apie mylinčius tėvus jis turi žinoti visuomet: ir kai būna geras, ir kai blogas, ir kai yra namuose, ir kai būna mokykloje ar darželyje. Įdėkite Jūsų šeimos nuotrauką į jo knygą, palikite raštelį priešpiečių dėžutėje su užrašu: MYLIU TAVE, TAVO MAMA. Jei vaikas mažesnis, papuoškite jo mylimą meškutį savo skarele, nupieškite ir įdėkite širdelę ar saulytę į mažas kumštines pirštinėles.

Teko susipažinti su viena mama, kuri turėjo 10 metų sūnų. Jis nemėgo jokių apkabinimų, niekuomet neprisileisdavo mamos pabučiuojamas ar myluojamas. Tačiau jo mama primindavo apie savo meilę, rūpestį ir dėmesį. Kiekvieną rytą, darydama jam sumuštinį priešpiečiams mokykloje, ji iš sumuštinio išpjaudavo po mažą keturkampį gabalėlį ir pasiimdavo kartu su savimi į darbą. Kiekvieną dieną vaikas, išsitraukęs savo priešpiečių dėžutę, su nekantrumu ją atidarydavo ir žiūrėdavo, kurioje pusėje jo mama išpjovė „tą“ gabaliuką. O juk iš tikro jis taip tiesiog ją prisimindavo ir suprasdavo, kad jinai taip pat kartu šiuo metu su juo valgo sumuštinį, nors ir nėra abu prie vieno stalo.

3) Atsisveikinimus paverskite pasisveikinimais. Užuot susitelkus ties atsisveikinimu su savo vaiku ir pasakojimu jiems apie tai, ką įdomaus jie darys tą dieną mokykloje ar darželyje, nukreipkite savo dėmesį į susitikimą po darbo dienos. Taigi, vietoj palinkėjimo smagiai praleisti laiką, gerai pasibūti su draugais ar įdomių pamokų, Jūs galite palinkėti vaikui daug ko sužinoti iš mokytojo/ auklėtojos ir priminti, kad po mokyklos jo laukia smagus pasibuvimas kartu su šeima baseine ar žaidimų aikštelėje, o gal ledų vakaras kavinėje. Dėl šios priežasties, vaikas nesąmoningai galvoja apie būsimą susitikimą, o ne apie ilgą atsisveikinimą ir nebuvimą kartu su tėvais.

4) Naudokite kasdienius ritualus. Visi pasaulio žmonės vienu ar kitu atveju mėgsta stabilumą ir nusistovėjusią rutiną, o vaikai – ypač. Todėl, kad žinodami dienos įvykius, darbų seką, visi jaučiamės saugūs. Yra ryto rutina, ėjimo į darželį ar mokyklą rutina, grįžimo namo rutina ir t.t. Atsitikus nenumatytiems įvykiams (patyrus emocinę audrą), vaikas žino, kad pasiekęs tam tikrą tašką jis bus emociškai saugus, t. y. konfliktas su draugu mokykloje, tačiau jis žino, kad toliau po pamokų eis namo ir čia jau jis jausis saugiai ir komfortabiliai.

5) Būkite vaikui paguoda ir draugu bet kokioje situacijoje. Tik turėdamas tvirtą užnugarį, vaikas gali užaugti savimi pasitikinti ir savarankiška asmenybė.

Taigi, galime vadovautis senolių posakiu : „visos ligos prasideda nuo blogos savijautos“. Jeigu Jūsų vaikas jausis emociškai gerai, nepriklausomai kokią ugdymo įstaigą jis lankytų, ligos bus vienas iš retesnių „svečių“ Jūsų šeimoje, nes laimingi žmonės visuomet serga rečiau.

Padėkime vaikams jaustis mylimiems, saugiems ir laimingiems ir taip stiprinkime jų imunitetą.

Informacijos šaltinis: huffingtonpost.com

smallvaikodiena1-300x54

Informacinio švietimo projekto www.vaikodiena.lt informaciją naudoti komerciniais tikslais be raštiško www.vaikodiena.lt sutikimo draudžiama.

Susijusios naujienos

Palikti komentarą

Palikti komentarą

Jūsų el. pašto adresas nebus skelbiamas.