Papildomas vaikų ugdymas, Statistika

Tyrimas: kokybiškas ankstyvasis ugdymas gali sumažinti kaštus ateityje

Lyndsay LAYTON
Kokybiškas ankstyvasis ugdymas gali sumažinti skaičių vaikų, kuriems trečioje klasėje diagnozuojama tam tikra mokymosi negalia – taip teigiama JAV atliktame tyrime, paskelbtame Ugdomojo vertinimo ir politikos analizės leidinyje (angl. – Educational Evaluation and Policy Analysis).

Tyrimas, kurį atliko Clara G. Muschkin, Helen F. Ladd ir Kenneth A. Dodge iš Duke universiteto, galėtų svariai prisidėti siekiant mažinti finansinę naštą specialiojo ugdymo paslaugų teikimui vietos savivaldybių biudžetams.
Mokslininkai ištyrė, kaip dvi ankstyvojo ugdymo iniciatyvos Šiaurės Karolinoje, JAV turėjo įtakos tikimybei, kad iki trečios klasės pabaigos vaikams bus paskirtas specialusis ugdymas. Tyrimas buvo orientuotas į ikimokyklinio ugdymo programą ketverių metų amžiaus vaikams iš rizikos šeimų ir į programą, pagal kurią šeimos ir sveikatos paslaugos suteikiamos vaikams nuo gimimo iki penkerių metų amžiaus. Tyrimo metu buvo stebimas 871 000 vaikų, gimusių 1988–2000 metais ir besimokiusių trečioje klasėje 1995–2010 metais.
Tyrimas nustatė, kad dalyvavusių programoje „Daugiau keturmečiams“ (angl. „More at Four“) vaikų grupėje buvo 32 proc. mažesnė tikimybė, kad vaikui bus skirtas specialusis ugdymas iki trečios klasės, palyginti su bendraamžiais, nedalyvavusiais programoje.
Mokslininkai nustatė, kad dalyvavusiųjų „Geros pradžios“ (angl. „Smart Start“) programoje vaikų nuo gimimo iki penkerių metų amžiaus grupėje buvo 10 proc. mažesnė tikimybė, kad vaikui reikės teikti specialiojo ugdymo paslaugas trečioje klasėje.
Mokslininkų teigimu, kartu abi programos 39 procentais sumažino tikimybę, kad trečioje klasėje besimokantiesiems bus paskirtas specialusis ugdymas. Susidaro gana ženkli suma, kurią galima sutaupyti, nes vaiko, kuriam skirtas specialusis ugdymas, ugdymas JAV kainuoja beveik dvigubai tiek, kiek tokių poreikių neturinčio vaiko ugdymas.
„Šis tyrimas įrodo naudą ne tik akademiniu požiūriu, bet ir finansine prasme, nes specialiojo ugdymo paslaugos yra brangios,“ – sakė C. Muschkin. „Tyrimo rezultatai suteikia politikams vertingų įžvalgų apie tai, kad investicijos į ankstyvąjį ugdymą yra reikšmingų valstybei sąnaudų taupymo šaltinis.“
Tačiau 2013 m. didelės apimties tyrimas, kuriame dalyvavo beveik 5 tūkst. vaikų, ugdomų pagal „Head Start“ programą (federalinės vyriausybės ankstyvojo ugdymo programa mažas pajamas gaunančių šeimų vaikams nuo gimimo iki penkerių metų amžiaus), nustatė, kad tokių vaikų raštingumo pažanga trečios klasės pabaigoje išblėsta. Prezidento B. Obamos kritikai jo spaudimą padaryti ikimokyklinį ugdymą visuotiniu mažas pajamas gaunančių šeimų keturmečiams kontrargumentuoja apeliuodami į pastarąjį tyrimą ir teigia, kad didelės investicijos į ikimokyklinį ugdymą gali būti ekonomiškai neefektyvios.
C. Muschkin teigimu, Duke universiteto tyrimas rodo, kad kokybiškas ikimokyklinis ugdymas gali būti naudingas ne tik tiems vaikams, kuriems priešingu atveju reikėtų specialiųjų ugdymo paslaugų, bet suteikia papildomos naudos ir kitiems vaikams.
Vertė Jolanta AUGUSTAITĖ

Informacijos šaltinis:

f8283346520b13e1f2929f766f4244124f993128_article_200

Susijusios naujienos

Palikti komentarą

Palikti komentarą

Jūsų el. pašto adresas nebus skelbiamas.