Švietimo ir mokslo ministro 2014 m. gruodžio 18 d. įsakymu Nr. V-1229 patvirtintu „Švietimo įstaigų darbuotojų ir kitų įstaigų pedagoginių darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimu priešmokyklinio ugdymo pedagogų, ikimokyklinio ugdymo įstaigų auklėtojų, koncertmeisterių ir akompaniatorių tarnybinių atlyginimų koeficientai buvo padidinti 10 procentų. Dėl to atitinkamai buvo pridėta lėšų ir į ikimokyklinio ugdymo krepšelį.
Tačiau kai kuriose savivaldybėse aukščiau įvardinti darbuotojai jau sausio mėnesį buvo informuoti, kad jų atlyginimai, nepaisant šio įsakymo, nebus keliami. Dėl šios problemos sprendimo Lietuvos švietimo profesinė sąjunga ir Lietuvos švietimo įstaigų profesinė sąjunga sausio 8 d. kreipėsi į savivaldybių merus, ragindami vykdyti ministro įsakymą ir teikiant tvirtinti 2015 metų savivaldybės biudžetą bei planuojant ikimokyklinio ugdymo įstaigų darbo užmokesčio fondus, numatyti lėšas, kurios leistų kiekvienam iš aukščiau minėtų darbuotojų nuo 2015 m. sausio 1 d. 10 procentų padidinti gaunamą darbo užmokestį. Švietimo profesinės sąjungos informavo, kad netoleruos jokių savivaldybės administracijos ar įstaigų vadovų veiksmų, kurių pagalba bus bandoma eilinį kartą taupyti ir taip niekingai menkus atlyginimus gaunančių darbuotojų sąskaita.
Savo ruožtu, Švietimo ir mokslo ministerija sausio 15 d. taip pat kreipėsi į savivaldybių administracijų direktorius dėl pedagoginių darbuotojų darbo užmokesčio padidinimo nuo sausio 1 d., informuodama, kad šiam tikslui 2015 m. bendroje specialios tikslinės dotacijos mokinio krepšeliui finansuoti sumoje visoms savivaldybėms numatyta iš viso 8,7 mln. eurų.
Ministerija savo rašte patikslina įsakymo vykdymą ir prašo užtikrinti, kad priešmokyklinio ugdymo pedagogams, ikimokyklinio ugdymo įstaigų auklėtojams, koncertmeisteriams ir akompaniatoriams būtų užtikrintas tarnybinių atlyginimų koeficientų padidinimas 10 proc.
Kaip rodo įvairūs tyrimai (EBPO, PISA ir kt.), mažų atlyginimų kėlimas turi įtakos kokybei, o kokybiškas ikimokyklinis ugdymas palengvina vėlesnį mokymąsi, daro teigiamą poveikį mokymosi pasiekimams, tolesnei asmens socialinei ir emocinei raidai.
Informacijso šaltinis: http://www.svietimoprofsajunga.lt/
Palikti komentarą