darzelis
APŽVALGOS, Kaunas, Klaipėda, Patarimai/rekomendacijos, Priėmimas į darželius, Vaikai/šeima, Vilnius

Ikimokyklinio nuotolinio ugdymo baimė virtusi puikiais rezultatais

Turėjome džiaugtis bundančiu pavasariu, o susidūrėme su turbūt didžiausiu iššūkiu ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo istorijoje. Neviltis, nežinomybė, nepasitikėjimas savo jėgomis – tokios buvo dienos prieš pradedant nuotolinį ugdymą…

Pradėjome nedrąsiai, bet tvirtai žinodami, kad turime puikią bendruomenę, kuri bet kokiomis sąlygomis visada palaiko vienas kitą….

Penkios savaitės bandymų, ieškojimų ir puikus rezultatas šiandien.

Mama Renata: Vos prasidėjus karantinui, gerai dar nesusivokus kas čia vyksta, socialiniuose tinkluose pasipylė tėvų pagalbos šauksmas: „Ką veikti su vaikais?“. Nesiplėsiu reikšdama savo nuomonę apie tokį „šauksmą“, kiekvienam savaip. Aš galiu tik pasidžiaugti, kad nuo pat pirmos karantino dienos, dar neturėjau nei vienos dienos galvodama, ką man reikės veikti su vaiku. Dukra lanko priešmokyklinę grupę, jos mokytojos jau nuo ryto pateikia ugdomąsias veiklas. Labai džiaugiuosi jų išradingumu, nes veiklos labai įdomios, kūrybiškos, pateikiamos žaidimų forma. Atliekant jas su pertraukėlėmis, dukra turi veiklos visai dienai. Jei klaustumėte ar esu patenkinta mokytojų nuotoliniu mokymu, drąsiai atsakyčiau TAIP. Negali žinoti, jei ne mokytojų pateiktos veiklos, galbūt ir aš šaukčiau: „Ką veikti su vaiku?“

Mama Aušra: Šis laikotarpis daugeliui šeimų, ypač, kai reikia derinti nuotolinį darbą iš namų ir ikimokyklinio amžiaus vaiko užimtumą, yra labai nelengvas. Pirmąsias dvi karantino savaites, kol nebuvo prasidėjęs nuotolinio ugdymo procesas, praleisdavau nemažai laiko ieškodama užsiėmimų ir veiklų vaikui, kad jam būtų ir įdomu ir naudinga (tai verčia dar labiau vertinti pedagogų darbą). Prasidėjus nuotolinio ugdymo procesui, mūsų darbo dienų dienotvarkė gerokai palengvėjo ir įgavo ritmą: kiekvieną rytą pradedame nuo grupės mokytojų, muzikos, šokio ir anglų kalbos mokytojų siunčiamų mankštelių ir teminių tos dienos užduotėlių. Noriu pasidžiaugti, kad užduotys – labai įvairios ir ugdančios skirtingus gebėjimus. Vaikas netgi visas užduotis daro imliau ir neraginamas, žinodamas, kad jos yra atsiųstos darželio mokytojos. Dienos pabaigoje vaikui patinka peržiūrėti visų gupiokų atliktus darbus. Noriu nuoširdžiai padėkoti darželiui, už rūpestį mūsų vaikais.

Mama Agnė: Šis, pavadinkime „keistas laikotarpis“ visiems mums įnešė vienokių ar kitokių pasikeitimų , bei savotišku išbandymų. Visiems yra nelengva, tiek mums tėvams, tiek mūsų vaikų mokytojams. Jų darbas šiuo metu yra „nematomas“, tačiau labai vertingas. Jie juk tokie patys žmonės, turintys vaikus, šeimas, bei pareigas, tačiau dėl mūsų vaikų tikrai stengiasi. Stengiasi dėl jų lavinimo, tobulėjimo ir užimtumo. Ne vienas tėvelis šiuo metu yra susiėmęs už galvos, nežino kaip vaikams palengvinti mokymąsi. Pagalvokime apie tai, kad mūsų mokytojams niekas nepadeda. Visos pateikiamos užduotys yra parenkamos tinkamos ir gerai apgalvotos. Šiuo metu galime daugiau laiko skirti savo atžaloms, pastebėti jų gabumus ir spragas. Geriau sutarti, bendrauti, bei bendradarbiauti su pačiais mokytojais, auklėtojomis ir pan. Jų dėka vaikai turi užimtumą, mažiau sėdi įnykę į išmaniuosius telefonus ir pan. Manau, dabar gal būt mes suprasime, kaip visi mokytojai yra reikalingi tiek mums, tiek mūsų vaikams. O jų darbas yra atsakingas, sunkus, bei labai svarbus.

Mama Eglė: Darželio nuotolinis darbas labai puikus, kuris palengvina šias dienas. Kiekvieną darbo dieną gauname vis naujų užduočių, kurios mano dukrai labai patinka. Didelis ačiū lakštingaliukų 1 grupės mokytojoms už pastangas galvojant vis naujas užduotis, darbelius nuotoliniu būdu mažiesiems.

Mama Lina: Iššūkis! Bet džiaugiamės, kad pavyksta suderinti savo darbus ir padėti dukrai ugdytis. 

Kiekvieną dieną dukra klausia „kokios šiandien užduotėlės?“  Laukia sportinės, muzikinės, anglų kalbos, įvairios lavinančios užduotys, pratybos OPA PA, meniniai darbeliai. 

Bendraujame ir bendradarbiaujame su mokytojomis ir kitais specialistais. Savo grupės Facebook paskyroje džiaugiamės ir dalinamės dienos darbeliais, veiklomis ir nuotaikomis.

Ačiū „Lakštingalėlės“ bendruomenei, kad ugdo vaikus!!!


Tėtis Aurimas: Kadangi mums visiems, tiek tėvams, tiek vaikams, bei mokytojoms, šis metas yra tikrai nepaprastas, tad nuotolinis mokytojų darbas su vaikais žymiai palengvina tėvų kasdienybę. Mokytojų didelį darbą vertinu puikiai, nes kiekvieną dieną gaunam užduotėlių, o tai tikrai praskaidrina vaikų nuotaikas. Vaikai bendrauja internetu su mokytoja, juk jie PASIILGSTA jų. Tik pabudę ir laukia kada mokytoja įdės kokių naujų užduotėlių, prašo, kad greičiau įjungtume internetą. Vaikų reakcijos ir emocijos yra geriausias įvertinimas, kurie tikrai yra 10+.

Abejonės Respublikos, rajono lygiu – tik sustiprino tikėjimą, kad turime eiti pirmyn, turime mokytis, gerbdami informacines technologijas privalome toliau bendrauti su savo vaikais, jų šeimomis ir startuoti pritaikant kitokią ugdymo programą – nuotolinio ugdymo programą. Ši programa vaikui šalia mokytojo leido pasitikėti mama, tėčiu, močiute, seneliu, broliu, sese…. Tik puikios bendrystės dėka, šiandien jau turime tokį puikų rezultatą.

Kas rytą mažieji lakštingaliukai nekantriai laukia mokytojų siūlomų pasakų, mankštų, eilėraščių, meninių veiklų. Atlikę darbus visuomet skuba atsiųsti nuotraukas, kartu pasidžiaugti. Be galo smagu matyti, kad prie ikimokyklinukų veiklų prisijungia ir vyresnieji broliai, sesės, močiutės, seneliai. Vaikui darbas su artimaisiais – geriausias būdas atskleisti kūrybiškumą, stiprinti emocinį ryšį, o gaunamas grįžtamasis ryšys iš vaikų šeimų – galingiausias motyvacinis variklis kiekvienai mokytojai. Net ir labai vėlyvą vakarą iš vaikų šeimų gaunama žinutė, nuotrauka – geriausias įvertinimas mūsų mokytojoms. Tokio aktyvaus grįžtamojo ryšio dėka mes, mokytojos, šiandien esame kūrybiškai gyvos, kupinos minčių, idėjų ir….didžiulio ilgesio širdy… Ilgesio, kad kolkas negalime pagirti vaiko žiūrėdami jam į akis, kad negalime jo priglausti, apkabinti, džiugiai atsisveikinti „Iki rytojaus!“

Per penkias nuotolinio ugdymo savaites įgyvendinome net 70 trumpalaikių nuotolinio ugdymo planų, 5 nuotolinius projektus, kuriuose dalyvavo visa darželio bendruomenė. Iš vaikų atsiųstų piešinių ir nuotraukų sukūrėme daugybę filmukų, kuriuos nuolat talpiname Facebook platformoje. Mūsų kūrybingos ir iniciatyvios mokytojos kuria, filmuoja įvairias metodines mokomąsias priemones vaikams. Taip pat vaikai ir mokytojos prisidėjo prie Autizmo supratimo ir Dauno sindromo dienoms skirtų akcijų.

Be galo džiaugiamės aktyviais tėveliais, kurių dėka su vaikais dalyvaujame Respublikiniuose ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų parodose – konkursuose „Mano svajonių pavasaris su dviratuku“, „Sportuoju namuose“, „Iš knygelės į širdelę 2020“, „Linksmoji matematika“, „Palaikymo raštelis gydytojui“, „Mano žalioji palangė“, „Pasipuošė žemė žiedais“. Net trijų įstaigos ugdytinių piešiniai pateko į Tarptautinį konkursą „Fair Play Art Contest“. Taip pat visa bendruomenė priėmė „Sveikatiados iššūkį – Pieno tūsas“, kurio tikslas skatinti vaikus vartoti pieno produktus.

Viskas dar priešaky,bet padėka visiems, kurie kartu su mumis šokote į“ informacinių kompetencijų džiungles“ , o šiandien jaučiatės saugiai, paprastai, nuoširdžiai…

Jonavos vaikų lopšelio – darželio „Lakštingalėlė“ mokytojos

Jūratė Juzėnienė

Aušrinė Baltkojienė

Susijusios naujienos

Palikti komentarą

Palikti komentarą

Jūsų el. pašto adresas nebus skelbiamas.