Patarimai/rekomendacijos, Psichologija, Vaikai/šeima

Dėkingumo ugdymas: kaip išmokyti vaikus vertinti tai, ką turi

Dėkingumas – vienas iš pamatinių laimingo žmogaus bruožų. Bet kaip užauginti dėkingą vaiką mūsų materialistiniame pasaulyje? Paprastų raginimų sakyti “prašau” ir “ačiū” nepakanka.

Dėkingumas – tai gebėjimas vertinti tai, ką turi. Norint išugdyti šį bruožą, reikėtų reguliariai atlikti šiuos pratimus.

Šiandienos dovanos

Kasdien, nesvarbu kuriuo dienos metu, atsisėskite šalia vaiko ir kartu su juo išvardinkite šios dienos „dovanas“: akimirkas, įvykius, įspūdžius, už kuriuos esate dėkingi. Tai gali būti ir žmonės, žaidimai, vaišės – kas tik norite. Svarbiausia – išmokti pažvelgti į viską, kas vyksta su mumis, kaip į dovaną. Galima netgi rašyti „Dėkingumo dienoraštį“.

Gerų darbų diena

Tai viena diena per mėnesį, kurią Jūs kartu su vaikais darote kažką naudingo kitiems: tvarkote kiemą, renkate daiktus labdaros organizacijoms, perkate maistą šunų prieglaudai. Tai padės vaikams suvokti, jog svarbu ir malonu ne tik imti, bet ir duoti. Tai svarbus dėkingumo komponentas.

Ar pameni?

Geras akimirkas reikia užtvirtinti. Prisimindami malonius dienos įvykius, pakartokite: „Ar pameni, kaip tau patiko, kai…“, „Kaip džiaugeisi, kai…“. Net ir negatyvią situaciją galima paversti proga dėkingumui. Pavyzdžiui, Jums paruošus maistą, vaikas atsisako valgyti: „Kaip smagu, kad mes neverčiame tavęs valgyti tai, kas nepatinka!“

Tu – mano pagalbininkas!

Jeigu tai kartosime vaikams, jie jaus, kad yra vertinami ir išties labiau stengsis padėti.

Tu – rūpestingas!

Gebėjimas būti dėkingu apima ir gebėjimą rūpintis kitais. Net kai vaikas daro kažką kasdieniško: tvarko žaislus arba padeda savo lėkštę į kriauklę, pasakykite: „Štai koks tu rūpestingas!“. Žinoma, reikėtų dar padėkoti. Labai svarbu taip pat pagirti bei palaikyti vaikų savęs vertinimą, jog jie yra dėmesingi, atsakingi ir rūpestingi.

Kuo mes šiandien galime pasidalinti su kitais?

Moksliniai tyrimai patvirtino tai, kas mums ir taip seniai žinoma: maži vaikai būna laimingesni, turėdami galimybę vaišinti ir pasidalinti su kitais. Daugiau džiaugsmo jiems atneša tokia dovana, kuri svarbi jiems patiems: sukurta savo rankomis arba nupirkta už sutaupytus pinigus. Geri žodžiai, iš tikrųjų, taip pat gali būti dovana. Galima dalintis vaišėmis arba žaislais. Jūsų užduotis – stebėti, kad tai įvyktų (sąmoningai) bent kartą per dieną.

Kaip mums pasisekė!

Bet kuriuo dienos metu prisiminkite, kaip jums pasisekė: liko vos keturios dienos iki savaitgalio, avite patogiais ir gražiais batais, kavinėje yra laisvų staliukų ir ledų.

Kaip smagu, tiesa?

Šis pratimas panašus į ankstesnį, tačiau kartais geriau paįvairinimui tiesiog pakeisti frazę. „Kaip smagu, kai visa šeima geria arbatą kartu, tiesa?“ arba „Kaip smagu, kad turime laiko padrybsoti ant sofos, tiesa?“ arba „Kaip smagu, kad galime dalintis mintimis ir idėjomis, tiesa?“

Laimė neatsiranda dėl to, kad gauname tai, ko neturime, ji yra vertinimas to, kas yra. Patikėkite, vaikai, o ypač maži vaikai, nepastebi kiek Jūsų pastangų reikalauja jų komfortas ir laiminga vaikystė. Bet, jeigu kartu su jais reguliariai darysite pratimus pastabumui ir gebėjimui vertinti tai, ką turi, jie būtinai išmoks vertinti Jūsų rūpestį bei viską, kas juos supa.

Informacijos šaltinis:

vmarkus.lt

Susijusios naujienos

Palikti komentarą

Palikti komentarą

Jūsų el. pašto adresas nebus skelbiamas.