Vis daugiau vaikų ir paauglių kreipiasi pagalbos į „Vaikų liniją“ elektroniniais laiškais – pastaraisiais metais gaunamų laiškų skaičius auga. Siekdama įvertinti internetu teikiamos emocinės paramos kokybę, „Vaikų linija“ atliko anoniminę apklausą. Jos rezultatai parodė, kad teikiama pagalba atitinka vaikų ir paauglių lūkesčius, o iš savanorių konsultantų gauti atsakymai į laiškus suteikia paaugliams palaikymą ir supratimą.
Praėjusiais metais „Vaikų linija“ sulaukė 40 proc. daugiau vaikų laiškų nei 2013 metais ir atsakė į 1001 laišką. Tuo tarpu per devynis šių metų mėnesius „Vaikų linijos“ konsultantai jau atsiliepė į daugiau nei 1100 pagalbos prašančių laiškų.Stebint emocinės paramos internetu poreikio augimą, „Vaikų linija“ siekia užtikrinti, kad gaunama pagalba internetu būtų veiksminga ir kokybiška. Šiuo tikslu buvo atlikta anoniminė apklausa – vaikai buvo paprašyti įvertinti „Vaikų linijos“ savanorių konsultantų atsakymus į jų siųstus laiškus.
„Apklausos rezultatai parodė, kad „Vaikų linijos“ internetu teikiama emocinė parama padeda vaikams ir atitinka vaikų lūkesčius. Vaikų nuomone, laiškuose jiems vertingiausias gautas konsultantų palaikymas ir supratimas bei idėjos, kaip vaikai galėtų susidoroti su juos užklupusiais sunkumais, – apklausos rezultatus apibendrino „Vaikų linijos“ psichologė, savanorių mokytoja Jurgita Smiltė Jasiulionė. – Tai yra reikšmingas įvertinimas tiek mums, besirūpinantiems teikiamos paslaugos kokybe, tiek paramą teikiantiems savanoriams konsultantams. Savanoriams itin svarbu išgirsti, ar jų skirtas laikas ir mintys, kuriomis pasidalino su vaiku, buvo vertingos, ar atitiko tuos lūkesčius, su kuriais vaikas ar paauglys apsilankė „Vaikų linijos“ interneto svetainėje ir parašė laišką.“
Vertindami savanorių konsultantų parašytus atsakymus, vaikai ir paaugliai dalijosi, kad gautas laiškas „privertė pasijusti svarbiai ir reikalingai“, „nuramino“, „paguodė“, „pagyrė, ką darau gerai“, kad „labai maloniai ir širdį glostančiai atsakė“, kad „davė vertingų patarimų ir padrąsinimų“, kad „yra daugybė dalykų, kurių gailiuosi savo gyvenime, bet niekada nesigailėsiu, kad parašiau čia.. į vaikų liniją…“.
„Pagrindinis apklausoje vaikų išsakytas lūkestis – kad greičiau atsilieptume į jų laiškus, – teigė „Vaikų linijos“ psichologė. – Didindami savanorių konsultantų komandą, šiuo metu siekiame, kad vaikai atsakymą į savo laišką gautų jau tą pačią dieną ir jiems nereiktų laukti ilgiau nei 24 valandas.“
Dažniausiai paaugliai laiškuose „Vaikų linijai“ rašo apie savo išgyvenimus dėl patiriamų patyčių, nesutarimų su draugais ar tėvais, nelaimingos meilės, dalijasi mintimis apie savižudybę, pasakoja apie išgyvenamas baimes ir nerimą, vienišumą, savižalą, užduoda klausimų, susijusių su seksualumu, sprendžia sunkumus dėl saugumo internete.
Prisiregistravę „Vaikų linijos“ svetainėje, vaikai ir paaugliai gali kreiptis pagalbos, parašydami elektroninį laišką arba dalyvaudami diskusijų forume. Tai – svarbi savipagalbos vieta, leidžianti paaugliams tarpusavyje dalintis savo patirtimi, vienas kitą palaikyti ir padėti kartu ieškoti sprendimų ir išeičių.
Siekdama, kad reikalingą pagalbą internetu vaikai galėtų pasiekti lengviau ir patogiau, „Vaikų linija“ šiemet sukūrė patogią prieigą prie pagalbos internetu, naudojantis ne tik kompiuteriais, bet ir mobiliaisiais telefonais bei planšetėmis. „Vaikų linijos“ pagalbos internetu prieinamumo ir žinomumo didinimas finansuojamas Europos ekonominės erdvės finansinių mechanizmų. Taip pat vaikai ir paaugliai kasdien nuo 11 iki 21 val. gali skambinti į „Vaikų liniją“ nemokamu telefono numeriu 116111.
Informacijos šaltinis: Bernardinai.lt
Palikti komentarą