Olandijos neuropsichologai, atlikę tyrimus, priėjo išvadą, kad 8-9 metų amžiaus vaikai geriau perpranta mokomąją medžiagą, kai yra giriami, o sulaukę 11-12 m. jau yra pasirengę priimti ir konstruktyvią kritiką.
Eksperimento dalyviai – 8-9 ir 11-12 metų vaikai – sprendė užduotis, tuo tarpu mokslininkai specialia įranga stebėjo, kaip veikia jų smegenys.
Tapo aišku, kad 8-9 m. vaikai, sulaukę teigiamo savo darbo rezultato įvertinimo („Puikiai atlikta!“), pajuto stimulą mokytis toliau.
11-12 metų vaikai buvo pasiruošę išgirsti adekvačią, nors ir negatyvią, informaciją, nes tai jiems padėdavo atrasti padarytas klaidas.
Pasak tyrimo vadovės Leideno universiteto Psichologijos instituto profesorės Evelin Kroun (Eveline Crone), tam, kad būtų paskatinti mokytis, jaunesnio amžiaus vaikai pirmiausiai yra reikalingi palaikymo („Viską padarei gerai“) ir tik tuomet – nukreipimo teisinga kryptimi.
11-12 metų vaikų smegenys jau pakankamai subrendusios, kad jie galėtų konstruktyviai priimti kritiką.
Olandų neuropsichologai pridūrė, jog žmogaus smegenyse yra zonos, vadinamos smegenų pusrutulių pamato mazgais, kurios visada reaguoja į pozityvią informaciją, todėl pagyrimas ir palaikymas naudingi bet kurio amžiaus žmogui.
Informacijos šaltinis: Vakarų ekspresas.lt
Palikti komentarą