MOKYKLOS, Naujienos, Statistika, Vaikai/šeima

Mokytojai įsitikinę: pirmokas, kuriam įdomu mokytis, išaugs į motyvuotą gimnazistą

Pirmosios patirtys mokykloje daro didelę įtaką vaiko sėkmei ir norui mokytis, tad mokymąsi jau nuo pradinių klasių reikėtų pateikti ne tik kaip reikalingą, bet ir kaip įdomų procesą, įsitikinę pedagogai.

Lietuvos mokyklų atstovų ir mokinių tėvų apklausa parodė, kad mokyklos eina ta linkme – daug kur jau pradinėse klasėse pradedamas taikyti įtraukusis STEAM (gamtos, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos) ugdymas.

54 proc. apklausoje dalyvavusių mokyklų direktorių bei mokytojų atsakė, kad jų mokyklose STEAM ugdymas taikomas jau pradinėse klasėse, 51 proc. – progimnazinėse klasėse, 35 – gimnazinėse klasėse.

Pasak Kauno Palemono gimnazijos pradinio ugdymo mokytojos metodininkės Mildos Vaičiulionienės, jau nuo pirmųjų klasių svarbu pratinti mokinius prie suvokimo, kad reikės mokytis visą gyvenimą, o įtraukusis ugdymas, individualus darbas dažnai padeda vaikams geriau suprasti mokomųjų dalykų teoriją ir jos pritaikymą praktikoje.

„Reikia mokėti ir teoriją, bet supratimas ateina žymiai lengviau, kai mokinys pats padaro eksperimentą, kur teoriją išbando praktiškai, ką ir duoda STEAM. Šis ugdymas padeda skatinti mokinių susidomėjimą gamtos, inžinerijos ir technologijos mokslais, motyvaciją.

Jau trečius metus gimnazijoje dirbame su STEAM. Vaikams labai patinka kartą per savaitę vykstanti patyriminė pamoka, kurios metu atliekami bandymai, eksperimentai su vandeniu, oru, maistu, sėjami ir auginami augalai, stebima gamta“, – sako M. Vaičiulionienė.

Norint išmokti, reikia išbandyti

Kad norint geriau išmokti neužteka tik teorijos, būtina visa tai išbandyti, patirti, sutinka ir kita šios gimnazijos pradinio ugdymo mokytoja metodininkė Lina Vilkauskienė. Jos darbo patirtis rodo, kad mokiniai aktyvūs pamokoje, jiems įdomu tada, kai tikslingai skiriamos praktinės tyrinėjimo bei eksperimentavimo užduotys.

Praktinėse pamokose mokiniai dirba susiskirstę poromis arba grupelėmis, mokosi bendradarbiaujant kelti naujas idėjas, lavinti intuiciją, samprotauti, išsiaiškinti, formuluoti hipotezę, išvadas. Atliekant eksperimentus, išmokstama padėti ir patarti vienas kitam, taip lengviau išmokstant.

„Vaikų patirtis praplečia ir mokymasis kitų mokomųjų dalykų kabinetuose – biologijos, matematikos, fizikos, ir praktinės veiklos lauke. Mūsų gimnazijos aplinka tam palanki, yra tyrinėjimo objektų įvairovė, tinkama vykdyti projektus gamtoje.

Pavyzdžiui, vykdėme ilgalaikį projektą „Augalai“: stebėjome medžių pumpurus pavasarį, pildėme lenteles, kėlėme hipotezę, ar nuo pumpuro dydžio priklauso lapo dydis. Rugsėjį šią hipotezę paaiškinome, formulavome išvadas.

Tyrinėjamus augalus mokiniai skirstė į tipus, aiškinosi, kuo vienas tipas skiriasi nuo kito, per mikroskopą analizavo pasirinkto lapo struktūrą“, – pasakoja mokytoja.

L. Vilkauskienė teigia pastebėjusi, kad STEAM projektų veiklose įgyta patirtis ir žinios yra stipresnės, mokinių prisimenamos su teigiama emocija. Net praėjus kuriam laikui jie per patyrimą, praktiką gautas žinias prisimena, pritaiko kituose dalykuose.

Susijusios naujienos

Palikti komentarą

Palikti komentarą

Jūsų el. pašto adresas nebus skelbiamas.