Vaikai/šeima

Moksleiviai sukūrė sprendimą nemėgstantiems kuprinių

Vienuoliktokių Agnės Mokrikaitės ir Gabrielės Butinavičiūtės verslo idėja – tarsi iš chrestomatinio verslo kūrimo vadovėlio, nes sukurta iš asmeninio poreikio, rinkoje neradus problemą padedančio spręsti produkto. Tai – originalūs džemperiai su paslėptomis vidinėmis kišenėmis, kuriose telpa visi būtiniausi daiktai, todėl yra puikus sprendimas tiems, kurie nemėgsta su savimi nešiotis kuprinių ar rankinių.

„Aš niekada nemėgau nešiotis rankinių, o susipažinusi su kita komandos nare Gabriele, supratau, kad be tokių panašumų kaip domėjimasis verslumu ir drabužių dizainu, abi taip pat nemėgstame rankinių ir kuprinių, nors norisi visus daiktus nešiotis su savimi. Taigi išsikalbėjusios sėdome prie stalo ir pradėjome kurti idėjas, kurios padėtų mums šitą problemą išspręsti – taip ir gimė „Insquare“ prekės ženklas“, – pasakoja A. Mokrikaitė, kurios komanda su šia idėja dalyvauja  organizacijos „Lietuvos Junior Achievement“ jaunimo verslumo ugdymo programoje „AcceleratorX“.

Unikalus sprendimas – paslėptos kišenės

Gimusi idėja – tai džemperiai su paslėptomis erdviomis kišenėmis, kuriose telpa viskas, ko reikia – nuo telefono, piniginės, raktų, ausinių, kosmetikos priemonių, iki užrašų knygutės ar sąsiuvinio. Viena kišenė yra džemperio priekinėje dalyje, o kita paslėpta rankovėje – tarp visų būtiniausių daiktų čia galima laikyti ir banko kortelę. „Bekontakte banko kortele galima atsiskaityti jos net neištraukus iš kišenės rankovėje – pakanka tiesiog  ta rankos dalimi paliesti kortelių skaitytuvą“, – džemperio privalumus pristato A. Mokrikaitė

Pasak jos, toks džemperis – itin patogus drabužis ne tik kasdienai, bet ir puikiai tinka einant į renginius ar vykstant į festivalius, kur nepatogu neštis kuprinę ar rankinę ir yra didelė vagystės rizika. Paslėptose kišenėse ne tik patogu susidėti daiktus, tačiau ir pačių kišenių plika akimi nesimato, o tai padeda sumažinti vagystės tikimybę. Dar viena apsauginė funkcija – šviesą atspindintys džemperio raišteliai.

Mergina pasakoja, kad nuo prekės ženklo gyvavimo pradžios iki šiandien sukurtos jau trys kolekcijos. Tiesa, trečiosios gamyba ir pristatymas rinkai sustojo dėl viruso padarinių, tačiau ją planuojama pristatyti rudenį. Kol kas įsigyti „Insquare“? džemperių galima jų „Facebook“ puslapyje, kuriam skiriamas didelis dėmesys prekės ženklo rinkodaros strategijoje.

„Facebook“ Lietuvoje naudojasi daugiau kaip 1,7 milijono vartotojų, o pasaulinė statistika rodo, kad vidutiniškai vartotojai socialiniuose tinkluose praleidžia apie tris valandas per dieną. Tinkamai naudojant platformą, atsiveria milžiniškos galimybės pritraukti klientus: statistika rodo, kad net 54 proc. vartotojų naudojasi socialiniais tinklais ieškodami informacijos apie produktus“,– atskleidžia jis.

Sunkiausia – patirties trūkumas

Mergina dalyvauja ir kituose panašiuose renginiuose bei programose, kur skatinamas jaunimo verslumas ir inovacijos, todėl nenuostabu, kad, sugalvojusi drabužių verslo idėją, iškart pradėjo lankyti dizaino kursus. „Man reikėjo tiesiog suprasti patį kūrimo procesą ir įgyti pamatinių žinių, pabandyti pačiai pasiūti drabužį. Kursai labai reikalingi, kad susikalbėčiau su siuvėjomis, nes ne mes pačios siuvame, o bendradarbiaujame su gamyklomis – siuvame didesnius kiekius, nei galėtume savo rankomis pagaminti“, – pasakoja džemperio dizainą su siuvėjų pagalba ištobulinusi A. Mokrikaitė.

Ji tikina, kad iššūkių kuriant verslą jauname amžiuje – netrūksta. „Iš tikrųjų visose srityse gana nelengva, nes neturime jokios patirties, visko turime mokytis nuo pamatų ir viską įgyti per praktiką. Todėl tikrai atsirado visokių nesklandumų. Buvo sudėtinga susikalbėti, ypač su gamyklomis, nes pirmus susitikimus jie į mus žiūrėjo įtariai – kad tokie jauni, neatsakingi. Bet, kadangi pavyko susitarti, viską padarėme ir įrodėme, kad esame verti pasitikėjimo, todėl ruošiamės jau trečiai kolekcijai“, – sako ji ir neslepia noro vieną dieną išeiti į pasaulinę rinką, o kol kas komanda siekia įsitvirtinti tarp lietuviškų prekės ženklų.

A. Rutkausko teigimu, sunku būtų vienareikšmiškai atsakyti, kokią reikšmę turi amžius kuriant verslą, todėl svarbesni yra kiti kriterijai. „Gyvename pasaulyje, kuriame informacija yra demokratizuota, o priemonės kurti verslą yra itin lengvai prieinamos. Yra  begalės pavyzdžių, kai jauni verslininkai, kuriems net nėra 20-ies metų, pradeda kurti itin sėkmingus verslus – bene geriausiai iš jų žinomi „Facebook“ ir „WordPress“ įkūrėjai. Tad mokiniai, pradėję savo praktinę verslumo patirtį dar mokykloje, gali neskausmingai padaryti klaidų ir kaupti patirtį, kad galėtų sukurti gerą prekės ženklą gana anksti – statistiškai daugiausiai startuolių, kurie turi vienaragio statusą (t. y. tada, kuomet įmonė vertinama daugiau kaip 1 milijardu JAV dolerių), yra įkurti verslininkų, kurie yra vyresni negu 45 metų. Gal ši karta pakeis šį rodiklį?“, – šypsosi pašnekovas.

Motyvuotus ir imlius vyresniųjų klasių moksleivius „Lietuvos Junior Achievement“ organizacija kviečia į verslumą ugdančias ir naujas idėjas kurti skatinančias stovyklas, kurias remia SEB bankas. Šiais metais geriausios jaunosios bendrovės nacionaliniame „Lietuvos Junior Achievement“ „eXpo 2020“ renginyje varžysis tiesiogiai internetu. Finalas, kurio metu bus išrinkti Lietuvos atstovai tarptautiniame Europos verslumo konkurse, vyks gegužės 29 dieną.

Pasitikrinti savo būsimo verslo galimybes – nuo idėjos iki pristatymo klientui – galima ir specialiame SEB banko puslapyje – e.akademijoje. Svarbu sau atsakyti į toliau pateiktus klausimus.

Informacijos šaltinis: ve.lt

Susijusios naujienos

Palikti komentarą

Palikti komentarą

Jūsų el. pašto adresas nebus skelbiamas.