Patarimai/rekomendacijos, Vaikai/šeima

Mokiniai, kurių tėvai renkasi iš ilgesnio mokyklų sąrašo, pasiekia geresnių rezultatų

Bristolio ir Kembridžo universitetų mokslininkai atliko tyrimą, kuriuo išsiaiškino, jog daugiau Jungtinės Karalystės (JK) mokinių tėvų galėtų pasirinkti norimas pradines ir vidurines mokyklas savo vaikams, jei būtų įgyvendinti tam tikri pokyčiai.

Pagal šiuo metu Anglijoje galiojančią tvarką, mokinių tėvai gali rinktis mokyklą iš 3-6 mokyklų sąrašo, sudaryto pagal tėvų prioritetus. Mokiniai priimami į tas sąraše esančias mokyklas, kuriose yra laisvų vietų. Tiesa, pradinių ir vidurinių mokyklų sąrašo ilgumas priklauso nuo kiekvienos Anglijos grafystės – pavyzdžiui, Suffolke mokinių tėvai gali rinktis iš trijų mokyklų, Essexe – iš šešių. Dauguma Anglijos mokinių (83,5 proc.) patenka į jų tėvų pasirinktas mokyklas, o 94,6 proc. – į vieną iš trijų pasirinktų mokyklų.

Kita vertus, aukščiau minėto tyrimo autorių teigimu, daug mokinių tėvų tiesiog pasirenka mokyklas, kurioms kitais atvejais neteiktų pirmenybės, siekiant išvengti jų vaikų priskyrimo bet kokioms mokykloms, kuriose tiesiog yra laisvų vietų.

Be to, tyrime nustatytas ryšys tarp ilgesnio pasirenkamų mokyklų sąrašo ir geresnių mokinių rezultatų – pasirodo, jog 62 proc. mokinių, kurių tėvai nurodė tik vieną mokyklą, GCSE egzaminuose gaudavo mažiausiai penkis A*-C įvertinimus, kaip ir 68 proc. mokinių, kurių tėvai rinkdavosi iš 6 mokyklų. Taip pat tėvai, kurie rinkdavosi iš daugiau mokyklų, turėjo didesnę tikimybę, jog jų vaikai pateks į geriau reitinguojamą mokyklą, nei tėvai, kurie nurodydavo tik vieną pageidaujamą mokyklą.

Dažniausiai daugiau mokyklų renkasi turtingesni ir daugiau dėmesio švietimui skiriantys tėvai, kurie gyvena gerai reitinguojamų mokyklų vietovėse, o mažiau mokyklų renkasi tėvai, kurie skiria mažiau dėmesio švietimui arba jau turi vieną vaiką, kuris mokosi pasirinktoje mokykloje.

Tyrimo autoriai siūlo Anglijos savivaldybėms išplėsti pasirenkamų mokyklų skaičių mokinių priėmimo dokumentų formose. Pasak tyrėjų, pasdirenkamų mokyklų skaičiaus išplėtimas faktiškai nieko nekainuotų ir leistų išvengti „vienos mokyklos pasirinkimo“ reiškinio neigiamų pasekmių.

Informacijos šaltinis:

Susijusios naujienos

Palikti komentarą

Palikti komentarą

Jūsų el. pašto adresas nebus skelbiamas.