Psichologija

Supermamas keičia tūkstantmečio tėvai

Ar jus kada aplankė mintis, kad savo vaikus auginsite visiškai kitaip, nei tą darė jūsų tėvai? Kanadoje atlikti tyrimai rodo, kad šiuo metu formuojasi nauja tėvų karta – tūkstantmečio tėvai. Tai tėčiai ir mamos, gimę nuo 1990 metų, kurie į šeimines pareigas žvelgia kur kas paprasčiau, nesisieloja dėl savo netobulumo ir planuoja turėti bent 2–3 atžalas.


Naujoji tėvų karta tam tikra prasme yra užsibrėžę perrašyti tėvystės knygą. Jie ne tik nori kurti didesnes šeimas, bet ir yra linkę vaikų susilaukti jaunesnio amžiaus, nei tą planuoja X ar Y kartos. Jei pastarųjų kartų šeimos koncentruojasi ties vaikų auklėjimu ir nuolatine jų priežiūra, tai tūkstantmečio tėvai labiau akcentuoja kokybišką laiką su vaiku ir mielai investuoja net į auklės mokymus.

Tūkstantmečio tėvai labai atviri, jie nesustoja naudotis socialiniais tinklais net ir sulaukę vaikų. Kanadoje vykdytos „Millennials as New Parents” apklausos metu paaiškėjo, kad net 35 proc. tūkstantmečio kartai priskiriamų tėvų praėjusią dieną skelbė bent vieną žinutę savo socialiniuose tinkluose. Tokiu būdu jie ne tik dalijasi informacija, bet ir sulaukia palaikymo, įvertinimo.

Naujosios kartos mamos į motinystę žiūri kur kas paprasčiau. Mintį turėti 3 ar daugiau vaikų palankiai vertina net 37 proc. tyrime dalyvavusių moterų. Anot jų, mamoms svarbu užsitikrinti lankstesnes darbo sąlygas ir kasdien dalytis šeimos kūrimo atsakomybėmis su savo vyru. Net 58 proc. naujosios kartos mamų nurodo sulaukiančios norimo palaikymo iš savo vyrų. Vis daugiau tėčių, prižiūrinčių vaikus, galima išvysti ir Lietuvoje – parkuose, prekybos centruose ar net sporto salėse.

Puikius naudojimosi internetu įgūdžius tūkstantmečio tėvai demonstruoja ir apsipirkdami. Jiems nėra skirtumo, ar apsipirkti parduotuvėje, ar elektroninėje parduotuvėje. Abu pasirinkimus jie vertina kaip vienodai patogius ir priimtinus.

Tūkstantmečio tėvai kur kas noriau investuoja laiką ir pinigus į procesus, vedančius jų trokštamo rezultato link. Naudodamiesi šiuolaikinėmis technologijomis, jie tikina randantys būdų motyvacijai palaikyti ir žinių, kaip vienu metu būti atidžiais tėvais ir tuo pačiu siekti karjeros darbe.

„Pastebime naujas tendencijas ir savo veikloje – vis daugiau šeimų atvyksta į parduotuvę įsigyti kūdikių prekių, iš anksto žinodami, ko konkrečiai nori ar kuo viena prekė skiriasi nuo kitos, – komentuoja „assorti.lt“ kūdikių prekių priežiūros ekspertė Akvilė Sadauskaitė. – Jauni tėvai pirmiausia išsianalizuoja situaciją internete, o į parduotuvę atvyksta įsitikinti savo pasirinkimo teisingumu, t. y. savo akimis įvertinti, pačiupinėti prekes, susipažinti su pardavėjais.“

„Naujosios kartos tėvai dažniau orientuojasi į kokybę, o ne tik į kainą, – teigia ekspertė. – Vertindami jų pasirinkimus, matome, kad jie ypač rūpinasi aplinka, kurioje jų vaikai augs. Todėl tarp tėvų pasirinkimų atsiranda ekologiški, iš natūralių medžiagų pagaminti, aplinkai draugiški drabužėliai, žaislai, taip pat ir kokybiškas kūdikių maistas. Už šias prekes jie sutinka mokėti daugiau, jei mato galimybę prisidėti prie tvaresnio pasaulio kūrimo. Kita vertus, jie nenori sugaišti daug laiko rinkdamiesi, todėl ieško patogiausių sprendimų, pvz., iš anksto paruoštų kūdikių kraitelių, kuriuos sudaro būtiniausios kūdikio prekės jo pirmosioms gyvenimo dienoms ir mėnesiams.“

Tėvas ir sūnus (123rf.com asociatyvi nuotr.)

Informacijos šaltinis:

atsisiųsti

 

 

Susijusios naujienos

Palikti komentarą

Palikti komentarą

Jūsų el. pašto adresas nebus skelbiamas.