Pediatrai ima abejoti taisykle, kiek laiko vaikai gali praleisti prie kompiuterių ar televizorių ekranų. Teigiama, kad vaikai iki dvejų metų iš vis neturėtų susidurti su šiomis technologijomis, o vyresni – ne daugiau nei 2 valandas per dieną. Tačiau „iPad“ ir kitų planšetinių kompiuterių eroje Amerikos pediatrų akademija (APA) iškėlė klausimą, ar ši taisyklė nėra atgyvenusi, rašo „The Wall Street Journal“.
Ne visi ekranai vienodi
2 valandų taisyklė neoficialiai galioja jau 15 metų, tačiau sparčiai besivystančios technologijos užima vis didesnę žmonių laiko dalį bei suteikia naujų galimybių. APA nusprendė patikrinti, ar ši taisyklė atitinka šių dienų aktualijas.
„Pasaulyje, kur „laikas prie ekrano“ tampa tiesiog „laiku“, turime vystytis, kad netaptume atgyvenę“, – teigia APA savo išplatintame pranešime. Esą technologijos vystosi ir keičiasi taip sparčiai, kad medikų rekomendacijos nuo jų atsilieka ir nėra pritaikytos kasdieniam gyvenimui.
Iki 2016 metų ketinama paskelbti naujas gaires, kaip reguliuoti mažamečių laiką prie ekranų. Anot ekspertų, visos technologijos ir užsiėmimai nėra vienodi: yra vartojimas, yra kūrybingumas ir yra komunikacija. Todėl besaikis animacinių filmų žiūrėjimas per „Youtube“ skiriasi nuo pokalbio su senele per „Skype“.
2013 metais atliktas tyrimas parodė, kad San Franciske 38 proc. vaikų iki dvejų metų buvo susidūrę su mobiliuoju įrenginiu. Neseniai tyrimas parodė, kad 9 mėnesių amžiaus vaikai menkai reaguoja į ekrane matomus vaizdus. Pavyzdžiui, smegenų aktyvumas buvo daug didesnis žiūrint į žmogų gyvai nei į jo vaizdą ekrane. Tačiau 24–30 mėnesių amžiaus vaikai į kompiuterinį mokytoją reagavo taip pat, kaip ir į realų: vaikai skirtingose grupėse išmoko po panašų skaičių žodžių.
Ekspertai teigia, kad esamą taisyklę reikėtų keisti taip, kad vaikai iki dvejų metų prie ekranų turėtų praleisti ne daugiau 30–60 minučių. APA atstovų teigimu, svarbu ne priemonė, o kokia lavinamąja veikla užsiimama, todėl pasakos skaitymas iš „iPad“ gali būti toks pats produktyvus kaip ir iš knygos.
Turinys prieš formą
Pediatrai teigia, kad saugoti vaikus reiktų ne griežtais ribojimais, o sukuriant papildomų taisyklių. Pavyzdžiui, turint zonas, kur nėra naudojami išmanieji įrenginiai: prie pietų stalo ar einant miegoti.
Atlikti tyrimai taip pat parodė, kad vaikai vienodai gerai mokosi tiek naudodami tradicinius žaislus, tiek išmaniąsias technologijas. Daug svarbiau vaiką pamokyti, suteikti instrukcijas, nei nuspręsti rinktis tik vieną alternatyvą. Tyrimą atlikę specialistai pastebėjo, kad, pavyzdžiui, spręsdami galvosūkius, vaikai mokosi abiem būdais, tačiau jiems kyla sunkumų pakeitus priemonę, kai jiems nepateikiamos instrukcijos.
Tėvai tiesiog turėtų suprasti, kad rinkdami, kas geriausia jų vaikui, turėtų atsižvelgti ne tik į jo amžių, bet ir į turinį, su kuriuo susiduria mažametis.
Informacijos šaltinis:
Palikti komentarą