Papildomas vaikų ugdymas, Patarimai/rekomendacijos, Pramogos vaikams, Psichologija, Vaikai/šeima

KODĖL KEPTI BLYNUS NE MAŽIAU SVARBU, NEI SKAITYTI KNYGAS?

4380 dienų arba 12 metų. Tokiam laikotarpiui atiduodame savo atžalas į mokyklų pedagogų rankas. Kokį savybių ir įgūdžių rinkinį subrandins vaikas, priklauso nuo to, kaip mokykla padės atskleisti geriausias jo asmenybės savybes.

Ko išmokstama kepant pyragą?

„Kiek pats save prisimenu, darbų pamokos mokykloje man būdavo pačios įdomiausios. Turbūt dėl to, kad jos yra arčiausiai realaus gyvenimo. Tai ne kažkokios lygties su nežinomaisiais sprendimas ar teorinė paskaita apie fotosintezę, – teigia vaikų ugdymo ekspertas Nerijus Buivydas. – Sukuriamas apčiuopiamas rezultatas, kuriuo galima pasidžiaugti. Net moksliškai įrodyta, kad informacija atminty išlieka ilgiau, jeigu mokomasi patiriant, per praktiką. Be to, tai puiki prevencija nuo nelaimių buityje – vaikai išmoksta saugiai naudotis buitiniais prietaisais.“

„Mokyklų programos paremtos individualiomis užduotimis: namų ar rašto darbai, kontroliniai atsiskaitymai. Tuo tarpu darbų pamokose ugdomi gyvenimui svarbūs įgūdžiai: darbas komandoje – mokomasi padėti vienas kitam, išgirsti, kurti drauge ir dalintis, taip pat ugdomas gebėjimas kūrybiškai spręsti problemas, socialiniai įgūdžiai. Jeigu peržiūrėsime darbo skelbimus, pamatysime, kad šios savybės pageidaujamos kone kiekviename jų“, – teigia N. Buivydas.

Anot eksperto, išskirtinį dėmesį verta skirti maisto gaminimo pamokoms. Kad jos taptų dar efektingesnės, svarbu integruoti ir kitus dalykus, kurių mokoma mokykloje.  „Įvertinant patiekalui skirtą biudžetą, planuojant produktus ir jų kiekius, gaminimo laiką, natūraliai susiduriama su skaičiavimu, matematika, planavimu. Per maisto ruošimo pamokas susipažįstama su šventėmis, tradicijomis, į maisto ruošimą žvelgiama kaip į kūrybą, kai patiekalai tampa tikrais meno kūriniais – vaikų vaizduotės rezultatu.“

Labai svarbu dar ankstyvoje vaikystėje vaikams skiepyti sveikos gyvensenos įgūdžius. Maisto gaminimo pamokose vaikai gali sėkmingai sieti teoriją su praktika – įgyti vertingų žinių ir įgūdžių. Šią nuomonę palaiko ir socialinė pedagogė Inga Cibulskaitė: „Per maisto gaminimo pamokas daug lengviau įdiegti sveikos gyvensenos įgūdžius, gaminant iš natūralių produktų, kalbant apie mitybos įpročius ar iškeliant savaitės, mėnesio mitybos iššūkius. Be to, maisto gaminimas skatina bandyti, eksperimentuoti, nebijoti suklysti. Žmonės, kurie moka klysti, gyvenime rečiau serga depresija.“

Berniukams taip pat reikia mokėti gaminti

„Berniukams taip pat reikia mokėti virti, o mergaitėms – įkalti vinį“, – pritaria pedagogė I. Cibulskaitė. Pasak jos, darbų pamokos lavina savarankiškumą, atveria suvokimą, kad viskam reikalinga kantrybė, kad maisto gamyba yra kūryba, o tai užima laiko.

Ekspertas N. Buivydas ragina tėvus domėtis mokykla, patiems dalyvauti maisto gaminimo pamokose. „Svarbu mokykloje pradėtą veiklą tęsti namuose: leisti vaikui prisiliesti prie svarbiausių maisto gaminimo etapų vaiko tempu – išlaukiant, neskubinant ir kantriai jam padedant. Vaikai gali daug, o turint kantrybės galima pasiekti didelių rezultatų. Taip pat svarbu, kad vaikai matytų kartu gaminančius tėvus, kad sūnus matytų namuose gaminantį tėtį ir suprastų, kad tai nėra tik mamos atsakomybė ir atvirkščiai.“

Informacijos šaltinis: Bernardinai.lt

Susijusios naujienos

Palikti komentarą

Palikti komentarą

Jūsų el. pašto adresas nebus skelbiamas.