Psichologija

KNYGA „3-6 METŲ VAIKO RAIDA“ – IKIMOKYKLINIO UGDYMO PEDAGOGAMS IR TĖVAMS

Katrin Hille, Petra Evanschitzky, Agnes Bauer. 3–6 metų vaiko raida: psichologijos pagrindai ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdytojams. Iš vokiečių kalbos vertė Giedrė Gricienė. – Vilnius: Tyto alba, 2015. – 206 p. iliustr.

Viršelio dailininkė Asta Puikienė

Knygoje aprašoma trejų-šešerių metų vaiko raida.

Pirmoje dalyje sutelktos pagrindinės žinios: mokymasis, savireguliacija ir motyvacija.

Antroje dalyje ypatingas dėmesys skiriamas darželius lankančių vaikų raidai ir jų lavinimui. Ikimokyklinio ugdymo pedagogai, tėvai ras svarbiausių žinių apie vaiko motorikos, kalbos raidą, kognityvinius, socioemocinius gebėjimus.

Trečioje dalyje siūloma sutelkti dėmesį į vaiko raidos stebėseną ir paramą jam.

Vaizdinė medžiaga papildo, plėtoja ugdomąją veiklą, o cituojamos žymių žmonių mintys padeda apmąstyti problemas.

Šios knygos paskirtis – paprastai, bet pagrįstai padėti ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdytojams atrasti ir suprasti vaikų raidos dėsningumus, o juos perpratus išmintingai parinkti arba kurti vaikams naudingas ugdymo ir ugdymosi situacijas. Įspūdinga šio leidinio koncepcija – aprašyti tik aktualias, pačių autorių ar jų kolegų praktikoje išbandytas vaiko raidos pažinimo teorijas (pvz., statistinių garsų srauto savybių teoriją ir kt.), jas organiškai siejant su praktika. Išskirtinis šios knygos bruožas – didžiulė pagarba vaikui ir skaitytojui.

Autorės išradingai parinko turinio išdėstymo struktūrą – prieš kiekvieną naują skyrių ar jo dalį pateikiama skaitytojo susidomėjimą provokuojanti situacija, jos centre – vaikas ir jo veikla. Pateikiami ir vartojamų sąvokų žemėlapiai. Sisteminga, gausiai pavyzdžiais iliustruota medžiaga neleidžia skaitytojui pasiklysti, nukrypti nuo provokuojančios situacijos ir mokslu grindžiamų jos paaiškinimų. Taip sukuriamas visuminis aptariamos temos vaizdas, o keliami klausimai, analizuojami praktiniai pavyzdžiai leidžia be didelių pastangų suvokti pateikiamos informacijos esmę, skatina išsamiau domėtis viena ar kita vaiko raidos sritimi, modeliuoti pedagogines užduotis ir situacijas.

Šį leidinį rekomenduoju kaip parankinę knygą ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdytojams: darželių auklėtojoms ir auklėtojams, ikimokyklinio ugdymo studijas pasirinkusiesiems, visiems, auginantiems vaikus. Tai puiki galimybė skaitytojui lengvai ir nuosekliai gilintis į ankstyvąją vaikystę, ją geriau pažinti, pripažinti ir kurti prasmingas vaiko ir suaugusiojo sąveikas.

GRAŽINA ŠEIBOKIENĖ, psichologė, Švietimo ir mokslo ministerijos Ikimokyklinio ir pradinio ugdymo skyriaus vedėja

Informacijos šaltinis: Bernardinai.lt

Susijusios naujienos

Palikti komentarą

Palikti komentarą

Jūsų el. pašto adresas nebus skelbiamas.