Pusiau lauko vaikų darželis prie Litexpo.
Modernus darželis
Pusiau lauko darželio steigimo idėja gimė gana netikėtai. Tai alternatyva tarp visiškai lauko ir tradicinių darželių. Mūsų požiūriu visur turi būti balansas. Vaikai augdami gamtoje, mokindamiesi ją pamilti, saugoti, džiaugtis jos teikiamomis gėrybėmis auga kūrybiškesni, laisvesni, sveikesni. Ne paslaptis, kad vaikai gana daug laiko praleidžia namuose, ypač prastu oru, o mums blogo oro nėra. Svarbu tinkami drabužiai. Vaikai be galo mėgsta bėgioti lietuje, būtinai išmatuoja visų balų gylį, suranda pasislėpusius sliekus, įvairiausius vabaliukus. Gamtoje mes mokomės daugiau išgirsti, turime laisvės daugiau energijos atiduoti gamtai. Visas blogas emocijas išrėkti. Viduje tokios laisvės, deja, bet reikia pripažinti, nėra. Viduje jau mus riboja uždaros erdvės, greičiau jaučiame nuovargį. Tačiau viduje kartais tenka slėptis nuo mus aplankančių audrų, stiprių liūčių, didelių speigų, tokiu atveju, ugdymas perkeliamas į vidų. Ypač žiemos metu, kada vaikams šala rankeles, mes dalį veiklų darome viduje, tačiau ir žiemos metu mes daug būname lauke. Šį darželį įkūrėme 2019 metais privačiame naujame name Vilniuje, Lazdynuose, 300 metrų šalia Neries, netoli Plikakalnio atodangos Karoliniškių draustinyje. Aplink darželį gausu laukinės gamtos, pasivaikščiojimo takų.
Mišri ugdymo sistema
Darželyje veikia mišri ugdymo sistema. Ugdymas ir laisvalaikis vykdomas laiką padalijus pusiau: dalis veiklų vykdoma patalpoje, o kita dalis – lauke. Vadovaujantis šia filosofija darželyje „nėra blogo oro“. Nemažą kiemą turintis darželis ypatingą dėmesį skiria lauko pedagogikai. Ugdyme taip pat taikome kai kurias Montessori idėjas. Paruošta aplinka primena namus, naudojami porcelianiniai indai, medinės raidės, skaičiai, skaičiavimo lentos, daug įvairių gamtinių palaidų priemonių, kurios neturi konkrečios paskirties, bet vaikams gali tapti pačiu netikėčiausiu žaislu. Mes nenurodinėjame kaip veikti žaidime, paliekame laisvę, bet neapleidžiame jų, žaidžiame kartu su vaikais. Humanistinė pedagogika skirta vaiko asmenybei brandinti ir taurinti, o žinios yra suvokiamos kaip kelias į tokį tikslą. Šį pedagogika priima visą vaiką tokį, koks jis yra, tai nuolatinis dialogas su vaikais. Ugdymo procese vadovaujamasi abipusio supratimo, pasitikėjimo, kūrybingos kantrybės, laisvo pasirinkimo, pažinimo džiaugsmo bei atjautos principais. Taikome kai kurias Reggio Emilia idėjas. Mes matome kiekvieną vaiką kaip stiprų, galingą, nepriklausomą, smalsų ir pilną vaizduotės. Suteikiame vaikams galimybę savarankiškai mąstyti, ištirti ir pradėti savo individualų pažinimo kelią. Mokytojas laikomas vaikų mokymosi partneriu. Klausydamas, stebėdamas ir dokumentuodamas vaikų darbą, mokytojas yra nuolatos pasirengęs kurti įvairialypę vaikų mokymosi patirtį ir „bendrai konstruoti“ žinias. Darželio aplinka yra laikoma „trečiuoju mokytoju“. Aplinka sukurta taip, kad viliotų, keltų vaiko smalsumą ir gerbtų vaiko interesus bei jo pažinimo poreikius. Čia vaikai turi pakankamai kūrybinių priemonių eksperimentuoti ir išreikšti savo supratimą apie jį supantį pasaulį.

Labai šiltas auklėtojų bendravimas su vaikais, originalios kūrybinės veiklos, netradicinė aplinka, ypatingas dėmesys laukui!
Palikti atsiliepimą apie Privatus darželis „Atradimų skrynia“